علی‌رغم تداوم ثبات در آمار ۲ رقمی تعداد مبتلایان روزانه و همچنین آمار تک رقمی مرگ بیماران مبتلا به کرونا در فارس، مقام‌ها و کارشناسان بهداشتی استان این وضعیت را شکننده توصیف کرده و نسبت به لزوم رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی تاکید دارند.
کد خبر: ۱۰۲۲۰۳۷
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲ 12 January 2022

تابناک فارس به نقل از ایسنا:  طی ۲ هفته اخیر، استان فارس همانند بسیاری از نقاط کشور شاهد کاهش قابل توجه آمار مبتلایان و فوت شدگان روزانه در وضعیت شیوع کروناویروس بوده است به طوریکه، تعداد مبتلایان شناسایی و پذیرش شده در بیمارستان‌های این استان همچنان اعداد زیر ۱۰۰ نفر و تعداد فوتی‌ها آمار تک رقمی را تجربه می‌کند.

در عین حال، مسئولان بهداشتی و متخصصان و کارشناسان این حوزه، با اشاره به روند کاهشی نگران کننده رعایت پروتکل‌های مرتبط با شرایط شیوع کروناویروس در این استان و قدرت سرایت و شیوع سویه اُمیکرون، نسبت به شکننده بودن وضعیت کنونی هشدار داده و در خصوص احتمال افزایش تعداد مبتلایان ابراز نگرانی کرده‌اند.

به گزارش ایسنا و براساس آخرین آمار اعلامی از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تعداد تست‌های انجام شده مولکولی و سریع تشخیص کروناویروس در شهرستان‌های زیرمجموعه این دانشگاه تا صبح چهارشنبه ۲۲ دیماه به عدد یک میلیون و ۸۶۳ هزار و ۱۰۰ تست رسیده که منجر به شناسایی ۵۱۴ هزار و ۶۲۶ بیمار مثبت شده است.

طی ۲۴ ساعت گذشته ۹۵ بیمار جدید در مراکز درمانی ویژه کرونا در فارس بستری شده و تعداد کل بیماران بستری در بیمارستان‌های استان به ۴۰۶ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم رسیده است که از این تعداد، ۷۵ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

براساس این آمار، متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته پنج هم استانی دیگر در اثر این بیماری جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون به هفت هزار و ۴۴۰ نفر رسید.

همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۵۰۵ هزار و ۶۹۹ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دُز، به ۶ میلیون و ۹۰۸ هزار و ۳۳۷ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۲۵۳ هزار و ۴۶۲ دُز نوبت اول، دو میلیون و ۹۵۹ هزار و ۶۹۳ دُز نوبت دوم و ۶۹۵ هزار و ۱۸۲ دُز نوبت سوم واکسن بوده است.

برچسب ها: کرونا ، مبتلایان ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار